ژنراتور برق اضطراری در مراکز تجاری و ساختمان

قطعی برق یکی از اختلال‌هایی می‌باشد که خسارت‌های مالی و مشکلات امنیتی، برای مراکز تجاری و ساختمان‌های بزرگ به وجود می‌آورد. معمولا قبل از قطع شدن برق به مراکز تجاری و ساختمان‌ها اطلاع داده می‌شود؛ اما گاهی قطعی برق بدون برنامه‌ریزی قبلی صورت می‌گیرد و به طبع مشکلات و چالش‌هایی برای افراد ساکن در آن مرکز ایجاد می‌کند. قطعی برق علاوه بر خاموشی یک مرکز می‌تواند باعث به خطر افتادن امنیت یک مرکز بشود. به طور مثال آسانسورها از کار می‌افتد و یا دستگاه تنفسی بیمارهای داخل بخش مراقبت ویژه یک بیمارستان خاموش می‌شود. این دلایل باعث از بین رفتن اعتماد مردم و مشتریان یک مرکز می‌شود. موضوع قطعی برق در تابستان سال 1400 برای کسب و کارهای تجاری، دفاتر و شرکت‌ها، فروشگاه‌ها و گاها برای بیمارستان‌ها مشکل بسیار بزرگ و آزاردهنده‌ای شده بود. پیش‌بینی قطعی برق به ذهن بعضی از سازندگان ساختمان‌ها و صاحبان مراکز رسیده بود، به همین دلیل برای مرکز یا ساختمان خود ژنراتور برق را تهیه و تعبیه کرده بودند؛ اما تعدادی از افراد بعد از قطعی مکرر برق، اهمیت وجود یک ژنراتور برق اضطراری در مراکز تجاری و ساختمان خود را حس کردند. ژنراتور برق اضطراری برای اماکن بزرگ و پرتردد بسیار ضروری و مهم می‌باشد و نقش بزرگی را ایفا می‌کند، به علاوه آنکه افراد دیگر ترسی از مشکلاتی که در پی قطعی برق به وجود می‌آید، ندارند. اما دلیلی برای نگرانی وجود ندارد زیرا با خرید ژنراتور و استفاده از آن در مراکز تجاری و ساختمان‌های بزرگ، جلوی به وجود آمدن مشکلاتی از این قبیل گرفته می‌شود. با تهیه ژنراتورهای برقی از شرکت توانگستر با سرویس‌های دوره‌ای خیال خود را از اتصال دائمی برق مطمعن کنید. در ادامه مطلب از سایت توانگستر سعی بر این داریم که شما را با اهمیت ژنراتورهای برقی آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

آیا مشکل قطعی برق در ایران به طور کامل برطرف شده است؟

 تامین برق و حرارت مراکز بزرگ مانند بیمارستان‌ها، سالن‌های سینما و تئاتر، سالن‌های سینما، باشگاه‌های ورزشی، مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها، مراکز اداری و مراکز خرید اغلب خارج از سامانه شهری می‌باشد. با توجه به شرایط فعلی انرژی برق کشور و نداشتن برنامه مناسب، متاسفانه مشکلات اتصال برق فقط مختص سال 1400 نبود و این روند ادامه‌دار شد. مشکل اتصال برق به طور کامل برطرف نشده و هرلحظه امکان رخ دادن این اتفاق ناگوار هست. برای همین به شما و مسئولان مراکز و ساختمان‌های بزرگ توصیه می‌کنیم که برای جلوگیری از مشکلات ناشی از قطعی برق خود هرچه سریعتر به فکر خرید یک ژنراتور اضطراری برق باشند. مدیران آینده‌نگر برای این مشکل از قبل فکر تهیه ژنراتور را در برنامه خود پیاده می‌کنند. از دیگر موارد بسیار مهمی که باید از ژنراتور برق اضطراری استفاده شود برای سیستم آتش‌سوزی ساختمان‌ها می‌باشد. در زمان قطع بودن برق امکان آتش‌سوزی بسیار بالا می‌رود و برای راه‌اندازی پمپ‌های آتش‌نشانی حتما به یک منبع برق احتیاج هست. به همین دلیل اداره کل آتش‌نشانی هنگام طراحی و ساخت ساختمان‌ها وجود ژنراتور برق اضطراری را اجبار کرده‌اند.

ژنراتورهای برقی به چه صورت کار می‌کنند؟

ژنراتورهای برق اضطراری تجهیزات و دستگاه‌هایی هستند که در زمان قطع شدن برق شهری، جایگزین آن می‌شوند تا جریان الکتریکی ورودی به ساختمان قطع نشود.دیزل ژنراتورهای برق اضطراری همراه با تابلو برق اتوماتیک به صورت خودکار برق اضطراری مورد نظر مراکز بزرگ تجاری و ساختمان‌های بزرگ اعم از بیمارستان‌ها، هلدینگ‌ها و دفاتر و شرکت‌ها را تامین می‌کند. زمانی‌که برق شبکه سراسری به صورت کلی و یا دچار مشکل فنی قطع شود، ژنراتوربرق اضطراری با استفاده از تابلو اتوماتیک برق ترانسفر سوئیچ خودکار شروع به کار می‌کند و برق ساختمان را تامین می‌کند. جالب است بدانید که ژنراتورهای برق اضطراری بعد از وصل شدن شبکه برق شهری به صورت خودکار خاموش می‌شود.

بهترین ژنراتور برق اضطراری برای مراکز تجاری و ساختمان‌های بزرگ کدام است؟

 موتور برق و ژنراتورها یک مولد هستند که سوخت‌هایی از قبیل بنزین، گازو گازوئیل را به انرژی برق تبدیل می‌کنند .اولین مورد قابل توجهی که برای خرید یک ژنراتور لازم است، سایلنت بودن این وسیله هنگام کار کردن آن می‌باشد. با توجه به فضای مراکز تجاری بزرگ، ساختمان‌های تجاری، بیمارستان‌ها و… سکوت حاکم بر این فضاها ضروری است. برای همین موضوع ژنراتورهای کانوپی‌دار به اتاقک‌ها و عایق صوتی مجهز شده‌اند تا جلوی صدای ژنراتور را بگیرد و برای اینگونه محیط‌‌ها بسیار ایده‌آل می‌باشد. این مدل از ژنراتورها را می‌توانید در پشت‌بام مرکز مورد نظر خود قرار دهید و همین ویژگی باعث می‌شود نگران فضا و آلودگی صوتی داخل فضای خود نباشید.

موارد حائز اهمیت هنگام انتخاب و خرید ژنراتور برق اضطراری

1- ژنراتورهای برق اضطراری نیاز به نگهداری در دوره‌های زمانی متفاوت دارد، پس بهتر است که برای آسوده کردن خیال خودتان و درست کار کردن دستگاه هنگام قطع شدن برق از تکنسین‌های شرکتی که دستگاه را از آن‌ها خریداری کرده‌اید بخواهید برای بازرسی به مرکز مورد نظرتان بیایند.

2- توصیه می‌کنیم برای دستگاه خود حتما از لوازم یدکی و مصرفی اصل و اورجینال با گارانتی شرکتی استفاده کنید. زیرا در غیر اینصورت با خسارات مالی بیشتری روبه‌رو خواهید شد.

3- دستگاه ups یکی از مناسب‌ترین دستگاه‌ها برای دریافت برق به صورت فوری و سریع می‌باشد. از (یو پی اس) در شرکت‌ها و مراکز اداری که سیستم کامپیوتری با اطلاعات حیاطی دارند بیشتر استفاده می‌شود. زیرا این دستگاه به قدری سریع شروع به وصل برق می‌کند که به اطلاعات داخل سیستم هیچ آسیبی نمی‌رسد.

4- توصیه می‌کنیم حتما قبل از خرید ژنراتور برق اضطراری برای مراکز و ساختمان‌های بزرگ خود، ابتدا کل میزان مصرف جریان برق مصرفی را محسابه کنید. بعد از محاسبه با تکنسین شرکت مورد نظر خود مشورت کنید. در نظر بگیرید که این دستگاه‌ها نباید بیشتر از توان خود کار کنند، پس بهتر است که 20 درصد بیشتر از مقدار مصرف محاسبه شده را در نظر بگیرید.

اهمیت وجود ژنراتور برق اضطراری در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها

بیمارستان‌ها مراکز بسیار حیاطی و مهمی در سطح هر شهری می‌باشند که بسیاری از تجهیزات و وسایل داخل آن با جریان برق شهری کار می‌کند. به همین دلیل در مراکز درمانی وجود سیستم برق پشتیبان و ژنراتورها همیشه یک امر حیاتی می‌باشد. بیماران داخل بخش اورژانس و مراقبت‌های ویژه بسیار حساس هستند و جان آن‌ها اهمیت بالایی دارد. بهتر است که مدیران و مسئولان بیمارستان‌ها از ژنراتورهای برق قوی و مناسب استفاده کنند تا شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.

قیمت ژنراتور برق اضطراری برای مراکز تجاری و ساختمان‌های بزرگ

قیمت دستگاه‌های ژنراتور برق اضطراری متنوع و زیاد می‌باشد. این دستگاه برای موارد ویژه و مراکز مهم استفاده می‌شود و هر خانه‌ای نیاز به این دستگاه ندارد. به همین دلیل قیمت بالای ژنراتورهای برق اضطراری ساختمان‌ها، مراکز و پروژه‌های ساخت و ساز با توجه به کاربرد و اهمیت آن، بسیار معقول و طبیعی می‌باشد. در همین جهت جالب است بدانید که این کالا از گران قیمت‌ترین کالاهای صنعت می‌باشد. ژنراتورها با برندهای مختلفی در بازار موجود می‌باشد که قیمت آن بستگی به کیفیت، اورجینال بودن محصول، ظرفیت آن و مدل‌های مختلف آن بستگی دارد. امروزه برندهای چینی و ایرانی خوبی با کیفیت و ظرفیت‌های مختلفی در بازار کشور ایران موجود است که به راحتی می‌توانید طبق نیاز پروژه‌ی خود خریداری کنید. لازم است بدانید که خرید و فروش دیزل ژنراتور برق اضطراری باید با مقدار بار لازم ساختمان‌ها و مراکز متناسب باشد و طبق آن صورت گیرد، بنابراین تعیین قیمت این نوع دستگاه نیز به عوامل متعددی مانند وزن، کارایی و مشخصات فنی آن بستگی دارد.

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب توانگستر