هر آنچه باید درباره خرید ژنراتور بدانید

امروزه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و کمبود وقت ناشی از زندگی در عصر مدرنیته ابزار زیادی برای راحت تر زندگی کردن انسان مدرن ساخته شده اند. ابزاری که روز به روز پیشرفته تر میشوند و با کمترین میزان دخالت انسان بسیاری از امور روزمره را انجام میدهند. این وسایل که اکثرا برای کار به انرژی برق و الکتریسیته احتیاج دارند چنان در زندگی انسان مدرن نهادینه شده اند که اختلال در عملکرد هرکدام از آن ها زندگی روزمره با مشکلاتی مواجه میکند به همین جهت یکی از تلاش های بشر تامین همیشگی برق جهت بهبود کیفیت زندگی بوده اما عوامل زیادی روزانه باعث اختلال در تامین برق و قطعی چند ساعته و در برخی موارد چند روزه در بعضی از مناطق میشود.

ژنراتورها ابزار کاربردی هستند که در زمان قطعی برق در تابستان خانه شما را خنک و در زمستان آن را گرم نگه میدارند. هنگامی که برق قطع می شود، یک ژنراتور می تواند به سادگی برای چندین ساعت متوالی برق مصرفی شما را تامین کند.

امروزه به دلیل مسائلی از قبیل گرمایش جهانی زمین و کمبود انرژی و… تامین برق با مشکلاتی رو به رو شده است که بر میزان دفعات قطعی برق و مدت زمان ان تاثیر گذاشته است بنابراین وجود ژنراتور در منازل بیش از پیش اهمیت یافته است.

در این مقاله به نکات ضروری که برای خرید، مزایا و معایب استفاده از ان میپردازیم. با ما همراه باشید.

دیزل ژنراتور یکی از مهم ترین ابزاری است که تامین برق را در زمان قطعی برق تضمین میکند با توجه با گران قیمت بودن دیزل ژنراتور نکته ای که در هنگام خرید نیاز است مورد توجه قرار بگیرد مشخص کردن نوع کاربری ژنراتور است. برای این کار باید پیش از انتخاب، لیستی از موارد و اقلامی که به دیزل ژنراتور و برق تولیدی از مولد برق نیاز دارند، تهیه شود چرا که با مدیریت صحیح می توان از یک ژنراتور کوچک برای انجام هر کار بزرگی استفاده کرد.

 

نکات مهم در خرید دیزل ژنراتور

• بررسی توان مورد نیاز

همانطور که پیش تر گفته شد زمان قطعی برق در صورت مدیریت مصرف یک ژنراتور میتواند برق مصرفی یک وسیله تا یک خانه را برای مدت زمانی تامین کند. بهترین راه برای مشخص کردن میزان توان مصرفی مورد نیاز مشورت با یک متخصص در این زمینه است. انتخاب یک ژنراتور با توان مطابق با نیاز، یکی از مهم ترین فاکتورها در هنگام خرید است زیرا اگر توان ژنراتور کمتر از میزان مصرفی باشد برای ما کارایی نخواهد داشت و اگر توان آن بیش از نیاز مصرفی باشد موجب پرداخت هزینه بیشتری هنگام خرید و مصرف می شود. برای بررسی توان مورد نیاز توصیه میشود پیش از خرید نوع کاربرد ژنراتور را مشخص کنید امروزه انواع دیزل ژنراتور در بازار قابل دسترس میباشد از دیزل ژنراتور با ظرفیت 5KW الی 50KW تا دیزل ژنراتور صنعتی با ظرفیت 50KW تا 3MW بصورت ثابت یا قابل حمل در بازار به راحتی در دسترس می باشد. انتخاب نوع و توان و محدوده توان ديزل ژنراتور نياز به بررسي نوع مصرف و ديگر فاکتورهاي موثر دارد به همین جهت توصیه میشود در این مورد با کارشناسان بخش مربوطه مشورت کرده و دیزل ژنراتور مناسب را با توجه با نوع کاربرد خود انتخاب کنید.

• میزان سوخت مصرفی

میزان سوخت مصرفی دیزل ژنراتورها با توجه به نوع دیزل و شرایط کارکرد آن ها سنجیده میشود که معمولا ضریب ثابتی حدود 200 الی 240 گرم به ازای هر کیلووات ساعت می باشد. عموما میزان سوخت مصرفی هر دیزل ژنراتور در بروشور آن ذکر میشود نکته ی قابل توجه در این مورد این است که مصرف کمتر هزینه کمتری را برای شما رقم میزند.

• انواع برند دیزل ژنراتور

اصلی ترین معیار انتخاب در ژنراتور توجه به برند موتور آن ها می باشد. توصیه میشود در خرید دیزل ژنراتورها به سراغ برندهای معروف و ثابت شده در بازار بروید چرا که این برند علاوه بر اینکه از نظر کیفیت کارایی امتحان خود را پس داده اند در صورت بروز هرگونه نقص در قطعات نیز به سادگی امکان تهیه قطعات جدید برای آن ها فراهم است.

• خدمات پس از فروش

با توجه به کاربرد دیزل ژنراتور به عنوان منبع اصلی قدرت یک مجموعه و یا پشتیبان اضطراری آن، ارائه خدمات پس از فروش یکی از مهم ترین مواردی است که هنگام خرید یا اجاره دیزل ژنراتور ضروری است که مدنظر گرفته شود. خدمات ارائه شده و کیفیت این خدمات همچنین رضایت مشتریان پیشین از نحوه ی ارائه خدمات پس از فروش دیزل ژنراتور همگی میتواند معیارهای برای سنجش کیفیت سطح عملکرد شرکت در این زمینه باشد.

چند نمونه از خدمات به شرح زیر:

• تست و راه اندازی دستگاه در محل
• آموزش اپراتور دستگاه توسط کارشناسان مجرب فنی در هنگام نصب دیزل ژنراتور
• اعطای کارت گارانتی
• انجام کلیه امور خدماتی در طول مدت گارانتی
• ارائه برنامه سرویس و نگهداری دستگاه طبق اطلاعات سازنده
• ارائه كارت ویژه تامین قطعات که شامل کلیه شماره فنی ملزومات مصرفی می باشد
• رسال کتاب آموزشی همراه دستگاه

• قیمت دیزل ژنراتور

قیمت دیزل ژنراتور به عوامل متعددی بستگی دارد. با توجه به کارکردهای مختلف دیزل ژنراتورها انواع گوناگونی از آنها در بازار موجود میباشد که قیمت ها آن با در نظر گرفتن عواملی چون؛ نوع برند و توان آن متغیر است. همچنین در تعیین قیمت ژنراتور دست دوم عواملی چون میزان کارکرد، سال ساخت، برند و کشور سازنده تاثیرگذار است. شما میتوانید به راحتی از طریق آنلاین یا راهنمایی گرفتن از یک متخصص در این زمینه اطلاعات کافی درباره قیمت انواع ژنراتور را بدست بیاورید. با در نظر گرفتن نوع کارکرد و عمر طولانی ژنراتورها توصیه می شود قیمت مهم ترین ملاک خرید ژنراتور در نظر گرفته نشود.

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب توانگستر