دیزل ژنراتور سایلنت مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

دیزل ژنراتورها به عنوان ابزار پشتیبان تولید برق در مواقع ضروری استفاده میشوند. امروزه به دلیل پیشرفت صنعت، پایداری در تولید برق یکی از نیازهای اساسی شمرده میشود. تولید آلودگی صوتی بسیار زیاد هنگام فعالیت از ویژگی های بارز ژنراتورها است و به دلیل کاربری این ابزار در مکان های مسکونی، ادارات و بیمارستان و… که نیاز به سکوت و تمرکز دارند می بایست درصدد سایلنت کردن یا صداگیری ژنراتورها اقدام کرد. بنابر اعلام کمیته فنی بهداشت محیط کار، وجود صدای بیش از حد مجاز، در محیط کار، هم باعث ایجاد اختلال در قدرت تفکر افراد می شود و هم امکان بروز اشتباهات را تا چهار برابر افزایش می دهد. ضمن این که می تواند اثرات مخرب بلند مدت و حتی غیر قابل جبران برای کارمندان یا مراجعان به همراه داشته باشد.
در این مقاله به معرفی و بررسی ژنراتور سایلنت میپردازیم.

 

دیزل ژنراتور سایلنت:

به ژنراتوری که عمل صداگیری را پشت سر گذاشته سایلنت ژنراتور گفته میشود نکته ای که در مورد سایلنت ژنراتورها می بایست در نظر داشته باشید این است که پس از عملیات صدا گیری، صدای ژنراتورها کاهش می یابد اما هرگز به یک دستگاه کاملا بی صدا تبدیل نمیشوند. از آنجایی که پایین نگه داشتن صدا در محیط های کنترل شده یک ضرورت است دیزل ژنراتور سایلنت به دلیل کارایی و ظرفیت عملیاتی بالا و سهولت نصب یکی از پرطرفدارترین مدل های موجود در بازار هستند. دیزل ژنراتورها از لحاظ عملکرد کاملا مشابه ژنراتورهای معمولی عمل میکنند با این تفاوت که استفاده از یک پوشش فلزی و همچنین به کارگیری قطعه ای که صدای تولید شده توسط موتر را کاهش میدهد، صدای کمتری نسبت به ژنراتورهای معمولی تولید میکنند.

 

مزایای سایلنت ژنراتور نسبت به ژنراتور معمولی:

سایلنت ژنراتورها به دلیل ویژگی های مثبت و کاربردی که نسبت به ژنراتور های معمولی دارند معمولا انتخاب معقول تری برای بکارگیری در محیط های مسکونی و یا سایر محیط هایی که در عین نیاز به ژنراتور و تضمین دائمی تامین برق نیاز به سکوت دارند هست. برای مثال بنابر تحقیقات به دست رسیده از سازمان بهداشت جهانی برای محیط داخلی بیمارستان صدا با حداکثر 40 دسی بل توصیه میشود و بیشتر آن برای بیماران و کارکنان بیمارستانی مزاحمت ایجاد میکند.

  • سایلنت ژنراتورها نویز کمتری نسبت به ژنراتورهای معمولی تولید میکنند، در سایلنت ژنراتورها فرکانس‌های بالاتر توسط مواد متخلخل بهتر جذب می‌شوند به این صورت که امواج صوتی کوچک‌تر را به عمق مواد هدایت می‌کنند و سپس آنها را جذب می‌کنند
  • به دلیل داشتن پوشش مخصوص در برابر عوامل آسیب رسان خارجی از جمله باد و باران و اشعه های خورشیدی مقاوم است. همچنین پوشش قابلیت مقاومت در برابر آسیب های فیزیکی در برابر ضربه را نیز در آن ها افزایش داده است.
  • استفاده از پوشش در سایلنت ژنراتور از محدودیت آن ها برای نصب در محیط های مختلف میکاهد و نیاز به ساخت مکان ویژه ای برای نصب آن را کاهش میدهد.
  • استفاده از کابین در سایلنت ژنراتورها آن ها را در برابر اثرات خورنده محافظت می کند و در نتیجه به افزایش دوام آن کمک می کند.
  • از آنجایی که سایلنت ژنراتورها با توجه به مشخصات هر یک از تجهیزات توسعه یافته است پس دارای قابلیت تنظیم شدن نیز میباشند.

 

انتخاب سایلنت ژنراتور :

اگر قصد خرید دیزل ژنراتور سایلنت را دارید بهتر است پیش از هر اقدامی نوع کاربری آن را تعیین کنید. بر این اساس با در نظر گرفتن توان مصرفی مدنظر، محل قرارگیری ژنراتور، سوخت مصرفی ژنراتور و… در جهت سایلنت ژنراتور مورد نظر خود اقدام کنید.

موارد دیگری نیز در هنگام خرید سایلنت ژنراتور باید در نظر گرفته شود:

  • میزان تولید صدا
  • میزان آلایندگی سایلنت ژنراتورها

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب توانگستر