برندهای معروف دیزل ژنراتور

نیروی الکتریکی (برق)، یکی از نیازهای مهم صنایع مختلف بوده که برای راه اندازی اغلب پروژه ها لازم است. ممکن است محل انجام برخی پروژه‌‌ها، در مناطق دور افتاده و به دور از برق شهری باشد یا حتی در صورت دسترسی به نیروی برق، گاهی با نوسانات و قطعی آن، رو به رو شویم. بنابراین وجود دستگاهی که در صورت قطع شدن برق بتواند برق کل مجموعه را تامین و مانع از توقف پروژه شود، بسیار ضروری است.
دیزل ژنراتورها یکی از بهترین دستگاه های مولد برق هستند که قادرند در صورت قطعی برق، با تبدیل انرژی حرکتی و مکانیکی به انرژی الکتریکی، برق مورد نیاز پروژه را تامین کنند. در ادامه شما را بیش‌تر با این دستگاه آشنا می‌کنیم.

مزیت های دیزل ژنراتور:

  •  دوام بالا:
    یکی از مزیت های دیزل ژنراتورها که خرید این دستگاه را از لحاظ اقتصادی به صرفه کرده است، دوام و طول عمر بالای آن است. دیزل ژنراتورها در برابر عواملی هم چون خوردگی، ضربه، فشار، فرسایش و … مقاومت بالایی دارند به همین دلیل می‌توان از این دستگاه در شرایط سخت محیطی نیز، استفاده کرد.
  •   ذخیره سازی برق به صورت ایمن:
    دیزل ژنراتورها می‌ توانند به کمک سوزاندان سوخت های فسیلی مانند گازوئیل، انرژی الکتریکی تولید و در خود ذخیره کنند تا در مواقع لزوم در اختیار مجموعه قرار دهند. یکی از مزیت های گازوئیل در برابر دیگر سوخت‌ها مانند بنزین، اشتعال پذیری کم‌تر آن است که سبب افزایش ایمنی دستگاه می‌شود.
  •  توان دیزل ژنراتورها:
    ژنراتورهای دیزلی نسبت به دیگر ژنراتورها، می‌توانند انرژی الکتریکی بیش‌تری را تولید کنند لذا استفاده از این دستگاه‌ها برای تامین برق اضطراری مجموعه‌های بزرگ، گزینه مناسبی است. این نوع ژنراتورها علاوه بر توان خروجی بالا، قادرند مدت زمان بیش‌تری فعالیت کنند.
  •  سوخت‌گیری راحت دیزل ژنراتورها:
    یکی از مزیت های دیزل ژنراتورها، قابل حمل بودن آن ها است به گونه ای که برای سوخت‌گیری، می توانید این دستگاه را به راحتی جا به جا کنید.
  •  نگه‌داری راحت و کم‌هزینه:
    شاید دیزل ژنراتورها به گونه ای طراحی شده‌اند که در ساختار آن ها از قطعات کم‌تری استفاده شده است و با این تعداد قطعه، قادر به تامین برق مورد نیاز مجموعه هستند. بنابراین با وجود ساختار ساده دیزل ژنراتورها، هزینه تعمیر و نگه داری پایینی دارند.

 

تعمیر دیزل ژنراتور

دلایل استفاده از دیزل ژنراتورها:

امروز از دیزل ژنراتورها در صنایع مختلفی از جمله بیمارستان‌ها، هتل‌ها، فرودگاه، صنایع تولیدی مختلف، کارخانه‌ها، انواع معادن، منازل مسکونی و … استفاده می‌شود. استفاده از این دستگاه در مکان‌های ذکر شده، به دلایل زیر اهمیت دارد:

  •  افراد زیادی در بیمارستان های سراسر کشور وجود دارند که زنده ماندن آن‌ها به برق نیاز دارد، بنابراین وجود برق اضطراری در این مواقع، بسیار ضروری است.
  • قطعی و نوسانات ناشی از برق، سبب متوقف شدن پروژه و به تاخیر انداختن انجام بسیاری از کارهای وابسته به برق می‌شود. وجود دستگاه‌های مولد برق در این مکان‌ها می تواند با جلوگیری از توقف پروژه، سبب کوتاه شدن مدت زمان انجام پروژه شود.
  •  دیزل ژنراتورها از نظر کاربرد به دو نوع صنعتی و خانگی تقسیم می‌شوند. ژنراتورهای صنعتی در تامین برق صنایع مختلف کاربرد دارند. اما دیرل ژنراتورهای خانگی اندازه کوچک‌تری داشته و می‌توانند در صورت قطعی برق، برق مورد نیاز منازل را تامین کنند. بنابراین استفاده از دیزل ژنراتورهای خانگی، سبب رفاه و آرامش ساکنین خانه می‌شود.

بهترین دیزل ژنراتورها چه ویژگی‌هایی دارند؟

دیزل ژنراتورها انواع مختلفی دارند و توسط شرکت های مختلفی ساخته می‌شوند، بنابراین برندهای مختلفی از این دستگاه در بازار موجود است که کیفیت ساخت آن‌ها با هم یکسان نیست. به طور کلی دیزل ژنراتورهای تولید شده در کشورهای اروپایی، از کیفیت ساخت مطلوبی برخوردار هستند و طول عمر بالایی دارند.‌ برندهای مختلف دیزل ژنراتور از نظر قدرت موتور، تعداد و حجم سیلندرها، با هم تفاوت دارند. در ادامه شما را با تعدادی از برندهای معتبر دیزل ژنراتورها آشنا می‌کنیم:

1. دیزل ژنراتور پرکینز ایران:

شرکت موتور سازان ایران، یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین شرکت‌هایی است که ۲۸ سال است در زمینه تولید ژنراتورهای دیزلی و گازی فعالیت می‌کند. یکی از برندهای معتبری که توسط این شرکت تولید می‌شود، دیزل ژنراتور پرکینز است. از مشخصات این برند دیزل ژنراتور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهندسین موجود در شرکت موتور سازان ایران (تراکتور سازی تبریز)، همگی از تجربه و تخصص بالایی برخوردار هستند، بنابراین تمامی محصولات تولید شده در این مجموعه، کیفیت ساخت ممتازی دارند.
  •  دیزل ژنراتور پرکینز به دلیل این که تولید ملی بوده و تمام قطعات آن در کشور ایران تولید و سپس مونتاژ می‌شود، قیمت مناسبی دارد.
  •  از دیگر مزیت های دیزل ژنراتور پرکینز، در دسترس بودن لوازم یدکی آن در داخل کشور ایران است.
  •  دستگاه های برند پرکینز، از توان ۲۵ کیلووات تا ۱۳۰ کیلو وات در بازار موجود هستند و از آن ها می‌توان بدون هیچ گونه محدودیتی در صنایع مختلف استفاده کرد.
  • در صورتی‌که دیزل ژنراتور پرکینز شما مشکل پیدا کرد، تکنسین‌های حرفه‌ای بسیار زیادی در ایران هستند که می‌توانند دستگاه شما را عیب‌یابی کنند.

2. دیزل ژنراتور بنز ایران:

یکی دیگر از معتبرترین برندهای دیزل ژنراتور موجود در بازار، برند بنز است که توسط شرکت ایران خودرو دیزل ساخته می‌ شود. این نوع دیزل ژنراتور نیز، تولید داخلی است و تمام ویژگی های دیزل ژنراتور برند پرکینز را، دارد. دستگاه های این برند، از توان ۵۰ کیلووات تا ۴۰۰ کیلووات در بازار وجود دارد.

3. دیزل ژنراتور کوهلر آمریکا:

این نوع دیزل ژنراتور، یکی دیگر از برندهای معتبر این دستگاه است که توسط شرکت کوهلر واقع در کشور آمریکا تولید می‌شود. از ویژگی های این برند دیزل ژنراتور می‌توان به کیفیت و طول عمر بالا، قیمت نسبتا گران در برابر دیزل ژنراتورهای داخلی و قابلیت کاربرد در انواع صنایع، اشاره کرد. دیزل ژنراتور کوهلر از توان ۲۵ کیلوات تا ۴۵ کیلووات در بازار وجود دارد.

راهنمای خرید دیزل ژنراتورها:

دیزل ژنراتور یکی از اساسی ترین و مهم‌ترین دستگاه‌های موجود در صنایع مختلف به شمار می‌رود. به دلیل اهمیت این دستگاه در تولید برق اضطراری، مطالبی را در قالب راهنمای خرید دیزل ژنراتور، آماده کرده‌ایم که در اختیار شما قرار می‌هیم:

  •  برند دیزل ژنراتور:
    یکی از مهم ترین نکاتی که در روز خرید باید مورد توجه قرار گیرد، برند دیزل ژنراتور است. در این مقاله به چند مورد از برندهای دیزل ژنراتور اشاره کردیم. شما نیز می‌توانید دیگر برندهای معتبر را در داخل موتور جست و جوگر گوگل، سرچ کنید و یکی از مناسب‌ترین آن‌ها را خریداری نمایید.
  • توان دستگاه:
    توان خروجی دیزل ژنراتورها با هم یکسان نیست و شما باید با توجه به میزان برق مورد نیاز پروژه، ظرفیت دیزل ژنراتور خود را تعیین کنید.
  • سوخت مصرفی:
    دیزل ژنراتورها برای تامین برق به سوخت نیاز دارند که این سوخت می تواند بنزین، گازوئیل، گاز و دیگر سوخت‌های فسیلی باشد. قبل از خرید دیزل ژنراتور، جدول سوخت مصرفی دستگاه را به خوبی مطالعه کنید و میزان سوخت آن را بررسی کنید. دیزل ژنراتوری که مصرف سوخت پایین‌تری نسبت به توان خروجی داشته باشد، از لحاظ اقتصادی به صرفه تر است.
  • ضمانت نامه و خدمات پس از فروش:
    شرکت های سازنده دیزل ژنراتور، به منظور جلب رضایت مشتری و اعتبار بخشیدن به محصولات خود، برای تمامی کالاها، ضمانت نامه و خدمات پس از فروش ارائه می‌کنند‌ در روز خرید، از فروشنده برگه گارانتی مهر شده را همراه با کالا تحویل بگیرید.
  •  آلودگی صوتی دیزل ژنراتورها:
    ژنراتورهای دیزلی در مقایسه با دیگر ژنراتورها در هنگام فعالیت آلودگی صوتی بیش‌تری ایجاد می‌کنند‌. سر و صدای زیاد در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد، پیامدهای زیادی از جمله بر هم خوردن تمرکز کارکنان در حین فعالیت، دارد. برای رفع این مشکل، شما می‌توانید دیزل ژنراتورهای سایلنت را خریداری نمایید. در دیزل ژنراتورهای سایلنت، از کانوپی یا اتاقک صدا خفه کن، به منظور کاهش آلودگی صوتی استفاده شده است‌.

نگه داری، سرویس و تعمیر دیزل ژنراتور:

قطعا همه شما با اصطلاح “پیشگیری بهتر از درمان است” آشنا شده اید. سرویس کردن دوره ای دیزل ژنراتورها نیز، برای دستگاه حکم پیشگیری کردن را دارد. بسته به نوع دیزل ژنراتور و کاربرد آن، باید دستگاه را به صورت ماهیانه، دو ماه یکبار و سه ماه یکبار، سرویس کرد. سرویس کردن به موقع و اصولی دیزل ژنراتور، باعث افزایش طول عمر دستگاه شده و در نتیجه نیاز آن به تعمیر کردن و پرداخت هزینه‌های سنگین را کاهش می‌دهد.
شرکت های سازنده دیزل ژنراتور، در دفترچه راهنمای دستگاه علاوه بر مشخصات ظاهری و فنی دستگاه، روش‌های اصولی سرویس و نگه‌داری آن را نیز نوشته اند که شما می‌توانید با پیروی از آن، از دستگاه خود مراقبت کنید.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد سرویس دیزل ژنراتور اینجا کلیک کنید.

اجاره دیزل ژنراتور:

مدت زمان انجام برخی از پروژه‌ها مانند پروژه‌های ساختمانی کوتاه است و خریدن دستگاه دیزل ژنراتور، مستلزم هزینه‌ زیادی است که برای صاحب پروژه مقرون به صرفه نیست. در این صورت می‌توان برای کاهش هزینه‌های انجام پروژه، به جای خریدن دستگاه دیزل ژنراتور، آن را از شرکت های مجاز و معتبر در این زمینه اجاره کنید. قیمت اجاره دیزل ژنراتور به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله:

  •  برند دیزل ژنراتور؛ هر چه دیزل ژنراتور اجاره ای، برند معتبرتری داشته باشد، قیمت اجاره نیز بالاتر می‌رود.
  •  شرکت ارائه دهنده: نوع شرکت و محل آن نیز یکی از موارد تاثیر گذار در قیمت اجاره دیزل ژنراتور است که نقش مهمی در افزایش و یا کاهش اجاره بهای دیزل ژنراتور دارد.
  •  توان خروجی دستگاه: هر چقدر ظرفیت دیزل ژنراتور اجاره ای برای ذخیره برق اجاره ای بیش‌تر باشد، می‌تواند برق بیش‌تری در اختیار مجموعه قرار دهد و برای اجاره آن نیز باید مبلغ بیش ‌تری پرداخت کرد.
  •  مدت زمان اجاره دیزل ژنراتور: اجاره دیزل ژنراتور برای مدت طولانی مانند ۱۲ ماه، پایین‌تر از اجاره همان دستگاه برای مدت کوتاه‌تر مثلا ۳ ماه، است.

 

اجاره دیزل ژنراتور در تهران

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب توانگستر