استفاده از ژنراتور در معادن

در اکثر مواقع به دلیل عدم دسترسی آسان به شبکه برق در معادن استفاده از ژنراتور ها ضروری است در این مقاله به بررسی بحث استفاده از ژنراتور در معادن می پردازیم لطفا تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

ژنراتور چیست؟

ژنراتور دستگاهی است که انرژی مکانیکی حاصل از منبع خارجی را به انرژی الکتریسیته تبدیل می کند. این دستگاه زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که امکان دسترسی به برق وجود نداشته باشد. ژنراتور دارای قسمت های مختلفی است که در زیر به آن ها اشاره می کنیم؛

  1. موتور: منبع انرژی مکانیکی وارد شده به ژنراتور موتور نام دارد. موتور ژنراتور های مختلف توان متفاوتی را تولید می کند که این به طور مستقیم به اندازه موتور بستگی دارد.
  2.  آلترناتور: آلترناتور یا دستگاه تولید برق متناوب قطعه ای از دستگاه ژنراتور است که دارای قطعات ثابت و متحرک زیادی است که باعث تناسب بین میدان مغناطیسی و الکتریکی شده و در نهایت منجر به تولید برق می شود.
  3.  سیستم خنک کننده: قطعات ژنراتور در هنگام کار کردن داغ می شوند بنابراین نیاز به سیستمی دارند که باعث تهویه و خنک سازی قطعات گردد.
  4. سیستم اگزوز: قطعات ژنراتور بعد از کار کردن ممکن است مواد سمی و شیمیایی تولید کنند که به وسیله اگزوز از آن خارج می شود‌.
  5.  مخزن سوخت: محفظه ای است که در قسمت بالای ژنراتور نصب شده و سوخت در آن ریخته می شود. سوخت ژنراتور قادر است تا ساعت ها ژنراتور را روشن نگه دارد.

دیزل ژنراتور

استفاده از ژنراتور در معادن

همان طوری که گفته شد در معادن به علت شرایط نامساعد امکان استفاده از شبکه برق وجود ندارد. بنابراین امروزه در معادن نفت، سنگ ‌و سایر معادن برق را از طریق خرید یا اجاره دیزل ژنراتور تامین می کنند. دیزل ژنراتور ها امروزه بیش از ۷۰ درصد نیروی برق را در عملیات استخراج معادن تامین می کنند. ژنراتور ها در تامین برق معادن همیشه بهترین گزینه هستند چرا که علاوه بر خطرات کم، حمل و نقل آن ها آسان است و برای انتقال به نقاط دور دست مناسب هستند.

بیشتر بخوانید: اجاره دیزل ژنراتور

بهترین نوع ژنراتور برای معادن

در انتخاب بهترین نوع ژنراتور برای معادن باید نکاتی را مد نظر داشته باشیم. نخستین پارامتر انتخاب بهترین ژنراتور برای معدن توجه به نوع کاربرد آن است. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی ژنراتورهای گوناگونی با کاربرد های مختلفی تولید شده اند. توجه به این نکته ضروری است که دیزل ژنراتورهایی با ظرفیت 5 تا ۵۰ کیلو وات جهت مصارف خانگی و ژنراتورهایی با ظرفیت ۳ MW تا ۵۰ کیلو وات و چرخ دار که قابل حمل هستند برای استفاده در صنایع و معدن مورد استفاده قرار می گیرند. برای انتخاب نوع ژنراتور حتما نوع مصرف ژنراتور و دیگر پارامترهای موثر در مصرف را در نظر داشته باشید. هم چنین در انتخاب ژنراتور برای معدن باید به این نکته توجه کنید که آن را متناسب با نوع نیاز انتخاب کنید به طور مثال باید توجه شود که آیا ژنراتور به طور کامل باید مولد برق باشد یا این که به عنوان منبع برق اضطراری مورد استفاده قرار می گیرد.

دلایل استفاده از ژنراتور در معادن

تمامی مشاغل و صنایع تولیدی تا به حال در پی قطع جریان برق دچار اختلال در فعالیت های خود شده اند. علاوه بر مشاغلی مانند معدن که در آن به طور کامل برق در دسترس نیست استفاده از منبع تولید کننده برقی مانند ژنراتور در شغل های دیگر که نیاز به استمرار جریان برق در طول فعالیت خود دارند ضروری است. از سوی دیگر بسیاری از معادنی که از جریان برق سراسری برای فعالیت خود استفاده می کنند در هنگام قطع برق صدمات زیادی به آن ها وارد می شود از این رو وجود منبع برقی مانند ژنراتور برای ادامه فعالیت مشاغلی مانند کار در معدن ضروری است.

دیزل ژنراتور

توانگستر برترین مرکز عرضه کننده ژنراتور

امروزه به دلیل اهمیت بالایی که نیروی الکتریسیته در مشاغل صنعتی دارد تهیه دستگاه دیزل ژنراتور ضروری شده است. از طرفی بسیاری از شغل ها مانند معادن نیروی الکتریسیته در دسترس نبوده و حتما بایستی برای تامین نیروی ماشین های حفاری، جرثقیل ها و… یک منبع تولید جریان برق در اختیار داشته باشند. هم چنین در بسیاری از مشاغل دیگر وجود مداوم و ممتد نیروی برق اضطراری بوده و در هنگام قطع برق باید یک منبع خارجی در اختیار داشته باشند. در چنین مواردی دیزل ژنراتور بهترین گزینه است. شرکت توانگستر مجموعه ای است که در زمینه تولید دستگاه های مولد برق از جمله دیزل ژنراتور فعالیت دارد. این مجموعه از مواد با کیفیت و درجه یک در تولید این دستگاه ها استفاده می کند و مهم تر از همه آن را با قیمت استثنایی و باور نکردنی به مشتریان خود عرضه می کند. این مجموعه از کارکنان و پرسنل مجرب در ساخت دستگاه های خود استفاده می کند و محصولات خود را با ضمانت و گارانتی جهت رضایت بیش تر مشتریان عرضه می نماید. جهت خرید ژنراتور از این مجموعه می توانید به صورت آنلاین اقدام به ثبت سفارش نمایید. هم چنین می توانید با استفاده از راه های ارتباطی موجود در سایت با مشاورین این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب توانگستر